[Nlnog] Waarom gebruiken ISPs nog spamcop :P

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Tue Feb 22 12:00:52 UTC 2005

Jippie. Ik sta in spamcop :P

Waarom? Omdat 1 van mijn klanten een paar uur lang viri heeft lopen rondmailen
voor hij afgesloten werd. Schijnbaar is het mailen van de spamcop "trap email address"
genoeg om je direct zonder abuse klacht of waarschuwing je op te nemen in de blacklist.

Wellicht wordt het tijd om geen gebruik meer te maken van spamcop. Nu was spamcop al
wat raar in de laatste jaren, maar ik verbaas me dat grote ISPs het nog wel steeds
gebruiken. Mijn klanten bij Planet zijn nu afgelsoten van alle email omdat hun speciaal
gemaakte bottleneck mailrelay.planet.nl nu email weigert. Ook xs4all gebruikt spamcop
en vindt dat ik een onverantwoorde ISP danwel spammer ben. En meer dan de helft zal
deze email uberhaupt wel niet zien, als nlnog zelf niet dit wegdondert als spam.

Het blacklisten van mailservers van ISP's binnen enkele uren, omdat 1 klant een
geinfecteerde PC heeft en wat viri rondstuurd is een nogal buiten proportionele
response.

Ik gebruik zelf ook diverse SBL's maar spamcop hebben we er al een jaar geleden
uitgegooid vanwege dit soort draconische akties.

Nou, over een paar dagen krijg ik vast weer email........

Paul