[Nlnog] Re: [Noc] [AMS-IX #11463] Decrease of inbound traffic in TIWS AS12956 inAMS-IX. Gesip#31745

Pim van Pelt pim at bit.nl
Fri Dec 9 08:29:00 UTC 2005

Hi,

| Wie heeft er tips? Dat scheelt mij misschien weer een hoop uitzoekwerk,
| waarvoor ik momenteel even geen tijd heb.
Ik heb dit in 2004 geschreven (in C). Het pakt netflow op en geeft
top-10 sprekers en luisteraars per interface van je netflow sprekers,
en dat dan voor IPv4 adressen zowel als destination AS nummers. Het
heet YANA (yet another netflow analyzer); als je geen zin of tijd hebt
om ernaar te kijken, is YANA misschien ook niet voor jou :) het
opzetten kost wel wat tijd en effort.

| Wat ik ook graag wil weten is een 'top tien' van AS-sen waar wij verkeer
| mee uitwisselen, maar nog niet direct mee peeren.
Dit haal je uit netflow, je peering AS:en niet.

| Misschien is dat nog wel simpeler? Zou je dat in de router zelf
| kunnen opvragen? Vast wel. Iets met een 'sh ip cache flow...'?
Dat weet ik niet.
BIT BV / Ing P.B. van Pelt
PBVP1-RIPE (PGPKEY-4DCA7E5E)