[Nlnog] level(3) blokkeert website

Sabri Berisha sabri at cluecentral.net
Fri Aug 26 12:39:20 UTC 2005

On Fri, Aug 26, 2005 at 02:35:44PM +0200, Teun Vink - Luna.nl wrote:
> On Fri, 2005-08-26 at 14:24 +0200, Pim van Pelt wrote:

Hi,

> [...]

Raar, misschien zijn ze geschrokken van de berichtgeving?

> Misschien blokkeren ze alleen port 80?
>
> Ik zou 't overigens een erg vreemde situatie vinden, een upstream die op
> basis van content gaat bepalen wat jij wel of niet doorkrijgt aan
> routes.

Mwah, gebeurt al tijden. Begin 2001 had ik aanvarinkje met Abovenet over
het blokkeren van een UUnet range /24 waar toevallig de enige 2
nameservers van de grootste hosting-isp van die tijd in zaten, waarmee
Abovenet hun klanten afsloten van zo'n 50k aan domeinen. Op zich is
het blokkeren niet erg, gezien het "our network, our rules" principe,
maar ik ben wel van mening dat het dan ongepast is om hetzelfde netwerk
te announcen aan peers/klanten.

--
Sabri Berisha,
Juniper Certified - JNCIA #747	| Cisco Certified - CCNA