[Nlnog] HP Procurve / Cisco Catalyst

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Wed Sep 29 06:17:32 UTC 2004

On Sep 28, 2004, at 10:20 PM, Erik Bais wrote:

> Had ik wat gemist of was er nu wel een oplossing tussen de regels door
> ?

Dat weet ik ook niet.

> De oplossing zijnde : 100 Full Duplex fixed aan beide zijde maar met
> een
> old-fashion Cross Cable ?

Zonder MDI/MDIX (handmatig of automatisch) is een crossover cable
noodzakelijk.

> omdat de MD-X ook uitgezet werd als je van auto-sencing uitging ?

We zijn een keer tegen een geval met een Extreme aangelopen waarbij het
omgekeerde het geval was. Zonder auto-negotiating geen MDI/MDIX.

> En omdat je 2 switches tegen elkaar aanzet ;)

Dat hoeft op zichzelf geen probleem te zijn. Statistisch heeft dat meer
kans op succes dan twee willekeurige NLNOG-subscribers die tegen elkaar
zijn aangezet.

Arien