[Nlnog] HP Procurve / Cisco Catalyst

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Tue Sep 28 09:44:49 UTC 2004

Hoi,

On 28-sep-04, at 10:29AM, Arjan wrote:

> Er schijnt volgens een aantal mensen op het irc kanaal een bekende
> issue te zijn tussen deze twee switches waardoor beiden (indien
> geconft op 100/full) niet of slecht met elkaar willen praten. De
> oplossing zou auto-speed en -duplex aan beide kanten zijn. Nou lijkt
> het probleem inderdaad verdwenen nu ik de cisco poort op auto heb
> staan, maar ik ben hier verre van gelukkig mee.
>
> Iemand ervaring hiermee en in het bijzonder met andere
> oplossingen/workarounds dan bovengenoemde en het compleet ditchen van
> de mixed-vendor setup?

Ik weet niet of dit in jouw geval het probleem is. Er zijn vele soorten
ProCurve en Catalyst switches. Maar doen beide of ??n van beide
switches aan MDI-MDIX detection? Is dat het geval dan moet je die mode
handmatig instellen.

De ProCurve 9300 series zijn re-branded Foundry BigIron Switches en die
doen geen MDI-MDIX. Ik meen dat het met een Extreme Summit 7i ?f
MDI-MDIX met autoneg ?f geen autoneg en dan staat de poort hard in
MDIX-mode. Het is daar niet mogelijk om de MDI-mode in te stellen. Op
de Foundry FES serie is het wel mogelijk om dat te doen. Zo zou het ook
wel bij Cisco en HP zijn.

Arien