[Nlnog] RIPE Whois-db via IPv6 stuk

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Tue Sep 28 07:56:01 UTC 2004

On Sep 28, 2004, at 2:27 AM, Pim van Pelt wrote:

> /16

> Er is eens over gepresenteerd geweest op een ripemtg. De IPv6 software
> is een TCP proxy die IPv6 accepteert en een 10/8 adres alloceert per
> /128 inkomend.

Ja dat schrijven ze hier, zie ik nu:

http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/whois-ipv6.html

> Hierdoor kunnen /128 IPv6 adressen dezelfde limieten
> worden opgelegd als IPv4 adressen, en hoefde de whois database- en
> proxycode niet te worden aangepast.

Behalve dat het het voor db-zuigers grote mogelijkheden schept. Die
limieten zijn zo natuurlijk een wassen neus.

>  In de IPv6 proxycode stinkt iets, al
> zo lang het er is. Hier wordt denk ik niet goed naar gekeken door de
> beheerders van de database.

Tja, dat weet ik niet. Nogmaals, het lukte mij niet om dezelfde
problemen te reproduceren.

Arien