[Nlnog] IPv6 {a,b}.gtld-servers.net en reachability

JP Velders jpv-nlnog at veldersjes.net
Sun Sep 26 09:36:24 UTC 2004

> Date: Sun, 26 Sep 2004 00:28:02 +0200
> From: Arien Vijn <arien.vijn at ams-ix.net>
> Subject: Re: [Nlnog] IPv6 {a,b}.gtld-servers.net en reachability

> [ ... AMS-IX RIPE IXP prefix ... ]
> Overigens is de derde prefix een IXP prefix. Maar die zou onzichtbaar
> moeten zijn. Want die wordt met de welbekende 'no-export' community
> string geadverteerd. Als ik de GRH goed begrijp dan zit iedereen die
> _niet_ rood kleurt dus fout:

> http://www.sixxs.net/tools/grh/compare/?a=2001:7F8:1::/48&b=2001:7F8:1::/48

Nope. Het is in dit geval OK als mensen deze prefix niet adverteren
als reachable, juist omdat het een IXP stuk is... Maar dat is zeer
policy afhankelijk... ;)

Zoals Gert in zijn stukje ook schrijft, dit is specific spul waar je
geen filter-uitzondering voor hoeft te maken, juist omdat het enkel
IXP space is, en geen micro-allocatie voor "VERy Important"-spul...

> Arien

Groetjes,
JP Velders