[Nlnog] Read-only list en archieven

Romeo Zwart Romeo.Zwart at ams-ix.net
Wed Sep 1 11:49:00 UTC 2004

Heren non-Lurkers en mede-Lurkers,

Ik denk dat ik een van die typische gevallen ben die hier
de afgelopen tijd zo vleiend als 'Lurker' zijn aangeduid.
Het is mij inmiddels meer dan duidelijk dat ik, in elk
geval door het meest verbale deel van deze groep, als
persona-non-grata wordt beschouwd. Snif, ik zal er
mee moeten leren leven, vrees ik.... waar lag die
Zoloft ook weer.

Anyway, een paar losse flodders vanuit Lurk-land:

"Lurker === (1)Scriptkid||(2)Paperazzo||(3)DeFouteCEO"

Hier valt het een en ander op af te dingen, imho.
Ad 1/ Die vinden hier geen voor hen relevante content.
Maar zelfs al was dat wel het geval, 'security by obscurity'
is nog nooit een goed concept geweest en zal dat ook hier
niet zijn. Nog afgezien het feit dat de min of meer
interessante items die hier dan af en toe langsvliegen
meestal komen nav een doorgekopt kopietje van nanog of
een andere open lijst. Zouden die scriptkiddies nou echt
van NLNOG afhankelijk zijn voor hun hobby? Wake up, honey...
Ad 2/ Zijn er hier relevante voorbeelden van? Zelfs als
er journalisten zouden meeliften op deze lijst, valt het
hen te verwijten dat ze deze groep als een relevante bron
van informatie beschouwen? Hmm tja.... coming to think
of it, eigenlijk zouden ze beter moeten weten. :)
Ad 3/(Al dan niet foute)CEO. Die bestaan ook, het zijn net
mensen, en ze kunnen van de info op deze lijst wellicht
iets opsteken. Mits ze een grote interesse in oeverloos
gelul over bier hebben dan. ;) Het argument dat met name
CEO's de hier gevonden info zouden gebruiken in finger
pointing games is al door diverse partijen naar /dust/bin
verwezen. Maar aangezien herhaling van argumenten hier
meer op prijs gesteld schijnt te worden dan gepast
stilzwijgen toch even dit: ervaring leert (de meesten
van ons denk ik zo) dat de duim bij diverse partijen
meestal bovenmatig ontwikkeld is voor gebruik in
blame-games. NLNOG heeft, ook daarin, weinig tot geen
toegevoegde waarde.

Verder, FYI, wat van mijn eigen redenen om niet te
posten op deze lijst (in overigens willekeurige
volgorde):

een dermate verwoestend effect op mijn typevaardigheid, dat
de betreffende threads immer verstoken blijven van mijn input.
uitgemolken door alle followup en herhaling van eerdere
uitspraken dat het meestal weinig zinnig is om er iets
aan toe te voegen.
lager dan in vergelijkbare (OPEN) lijsten als NANOG - dat
uit efficientie overwegingen de NLNOG mailfolder niet al
te vaak wordt opengeklikt. Wat weer leidt tot versterking
van de 2e hierboven genoemde reden natuurlijk.

Rest natuurlijk de vraag: Wat hang ik hier nog rond te lurken??
Inderdaad, dat vraag ik me ook de hele tijd af. Hoog tijd dat
er eens een charter komt, zodat ik van deze lijst gegooid
wordt en een betere besteding van mijn after-lunch dip
moet zoeken. :-)

De groeten!

Romeo