[Nlnog] ipv6 in colo omgeving

Bastiaan Spandaw spandaw at leaseweb.com
Thu Oct 21 11:26:06 UTC 2004

On Thu, 2004-10-21 at 13:00, Pim van Pelt wrote:

> Normaalgezien zouden we onze klanten moeten opvoeden dat ze RADVD
> gebruiken (dus autoconfiguratie) op nodes. Op servers is dit
> misschien minder wenselijk, dus we bieden alle klanten met een eigen
> IPv4 allocatie ook een eigen /48 IPv6 allocaties. Ze kunnen die dan
> via een transitnetje gerouteerd krijgen (BIT is ::1, klant is ::2).
>
> Voor shared subnets (dus meer klanten in 1 VLAN) gebruiken we alleen
> maar RADVD in de regel.

Ik ben een beetje huiverig om RADVD te gebruiken in shared vlans.
Kwaadwillenden zijn moeilijk te traceren.

> Wie is dit ?

Teleglobe.

> Het gaat bij ons (en naar ik verneem bij meerderen) bijzonder traag!
> Hier moest de Regering eens iets aan doen !(*@

De andere partij is Telia, ze hebben een zeer mooie /23 "gekregen" van
RIPE, maar de techs en account manager zijn niet vooruit te branden...
:-(

> IPv6 native (koppelvlak) kan bij NTT/Verio, Teleglobe en Global
> Crossing, voor zover ik me kan herinneren. Wellicht is dat iets voor
> jullie ?

Zie mijn vorige mail aan Joris.. We hebben een tunnel met Teleglobe,
misschien moet ik even zeuren.

Gr Bastiaan

P.S. Test IP: 2001:1af8:beef:cafe:20b:6aff:fe2b:134a