[Nlnog] ipv6 in colo omgeving

Bastiaan Spandaw spandaw at leaseweb.com
Thu Oct 21 10:30:56 UTC 2004

Lo,

We zijn bezig IPv6 te implementeren in ons netwerk.
Ik ben nieuwsgierig hoe jullie IPv6 aanbieden in een colo omgeving.

Voor zover ik zie zijn er twee mogelijkheden:

- per vlan een /64 op ISP router(s) en IPv6 autoconfig aanzetten.

- per vlan 1 /64 gebruiken voor ISP <-> klant "router". per klant een
statische route (/64 of /48) instellen naar klant.

Zijn er meer mogelijkheden?
Welke gebruiken jullie?

Hoe verwerken jullie IPv6 in jullie administratie?
Momenteel hebben we 1 partij die IPv6 transit levert.
Met een tweede zijn we bezig, maar dat loopt bijzonder traag.
Beide leveren enkel een ipv6ip tunnels, gebruiken jullie partijen die
native IPv6 BGP aanbieden in amsterdam?

Zo.. een boel vragen...

Gr Bastiaan