[Nlnog] Virussen

Siong Han shan at next-element.nl
Fri May 21 22:27:21 UTC 2004

> <flamebait>
:)

> Dan?
/me grinnikt
dan gaan we hem dus zsm implementeren :)

> Ik denk dan met name aan filtering vanaf de klant naar buiten, met opt-out
> voor de cluevolle mensen en bv een strafmechanisme (opt-out gekozen en
> toch bevuilen, dan voorlopig veroordeeld tot een smarthost).
aaah...
ok.. maar wie/hoe ga je dat bijhouden?
als je inbelklanten hebt, gaan ze gewoon bij een ander inbellen :/
trust me.. they do:
als je wil lqchen/huilen:
Wij bellen een klant van ons op: 1 van jullie inbellers heeft zeer
waarschijnlijk dit en dat virus want .. blablabla.. pls gepaste actie
ondernemen
klant belt terug: hij wil zijn laptop gebruiken. Hij heeft beloofd
zijn pc niet meer te gebruiken. Kan ie nu zijn password krijgen?
wij: dhuh? wat denk jezelf. denk je nu echt dat die klant straks zijn
pc er niet in prikt

klant belt terug: hij is nu zijn schij aan het formateren, mag hij
zijn password, zodat hij in kan bellen met zijn laptop?
wij: nee, opnieuw installeren heeft geen zin:
a denk je nu echt dat ie zijn os opnieuw gaat installeren?
b als hij een virus heeft zit ie waarschijnlijk in zijn mailbox: klant
gaat zijn mail weer lezen, huppekee, virus is er weer OF het zit op de
rest van zijn harde schijf (geinfecteerde bestanden)
c het is erg makkelijk om ff je laptop erop te zetten en de volgende
dag weer je (besmette) pc
klant mailt terug: klant is weg en belt nu in op een ander nummer.

> E-mail is bij mij altijd de slechtste manier van communicatie gebleken, ik
> schijn het tot kunst verheven te hebben om mensen onbedoeld op hun ziel te
> trappen waar alleen goede bedoelingen ten grondslag liggen. E-mail sux :)
ghe :) you are a winner ;)

> Kopje thee?
altijd!
als er maar een koekje bij zit :P

zie je vast binnenkort wel ergens. schiet me dan maar aan: lang donker
haar en 1:70. Kan niet missen of contact me maar op #nlnog (siong)

greetzs
--
Siongs personal opinion