[Nlnog] Virussen

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Fri May 21 21:30:46 UTC 2004

> Nee hoor, want de bak is door mij geconfigt, firewall en auto-update staan
> aan. I'm not THAT stupid.

Ah, ik dacht dat je de prototypische moeder beschreef die wel een PC, geen
clue, en ook geen familie-support-engineer met voldoende clue had.

> En na deze overlast komt er wel weer een nieuwe vorm van overlast, die we
> weer met allerlei lapjes kunnen gaan stelpen terwijl de sluizen vol open
> staan.
>
> Voorkom dat de boot kan zinken of desnoods dat het lek slaat, in plaats
> van hozen tot we allemaal dood neervallen.

Dat is een mooi streven, maar ik zie helaas geen snelle (of simpele)
oplossingen om het probleem structureel aan te pakken, dus zullen we nu
toch echt moeten hozen.

Soms ben ik wel eens bang dat de oplossing in de richting van on-line
services gaat ipv internet access services. Het Net en AOL, zeg maar.

(overigens internetten mijn ouders met Linux)

Boudewijn