[Nlnog] Virussen

Alex Bik alex at bit.nl
Fri May 21 10:07:10 UTC 2004

On Fri, 21 May 2004, Arjan wrote:

> Aandeelhouders kijken (in general) vooral naar een ding: wat kost het en
> wat levert het op.

Het ligt er heel erg aan hoe je het brengt naar je klant. Als je een
klant afsluit, je belt 'm meteen en je wijst hem op het feit dat hij een
virus heeft en dat je hem hebt behoed voor hel en verdoemenis, weten ze
dat meestal wel te waarderen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat
het pro-actief bestrijden van besmette dozen wel eens tijd zou kunnen
opleveren in plaats van kosten.

> Misschien moet je dan maar eerst zinken en bij de bouw van je nieuwe
> schip rekening houden met voorgaande lessen :)

Dat is een optie.

> Dat is dus geen oplossing, net zo min als ik denk dat het een oplossing is
> om al je klanten persoonlijk te gaan bellen en te smeken of ze alsjeblieft
> pppppplease ms-update willen draaien.

Ik ga ze niet smeken. Dat is ook niet nodig overigens.

> Ook dat zei ik niet. Maar ik heb soms nog wel eens het gevoel dat $ISP
> land is blijven steken in de midden-jaren-negentig waarin alles maar
> kon en waar de klanten dankbaar waren dat ze het internet op mochten
> via jou.

Ik zou het om willen draaien: Ik krijg het gevoel dat $ISP land het idee
heeft dat je tegenwoordig alles maar moet accepteren van $KLANT omdat ze
er nu eenmaal voor betalen.

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE