[Nlnog] Virussen

Pim van Pelt pim at bit.nl
Fri May 21 07:52:18 UTC 2004

Hi,

| Hm. Mijn persoonlijke mening is dat een virus infectie niet onder 'abuse'
| hoort. Daarbij kan je dan 2 FTE erbij gaan nemen puur en alleen om dit
| soort gevalletjes af te handelen. Als laatste is het symptoombestrijding,
| geen genezing van de oorzaak. Dweilen met de kraan open, zogezegd.
.. waarmee je het probleem van jouw klanten afschuift op andere ISPs.
Een weinig flatterende instelling.

Als er in jouw access of colocatie netwerk virussen verspreid worden,
vind ik dat het jouw plicht is om die rommel op te ruimen en/of in te
dammen.

Als VIRBL kan helpen daarbij, door een samenvatting te geven van
geinfecteerde hosts per ASn, ben ik voorstander van een
alarmeringssysteem en zelfs een krediet systeem voor beheerders. Zij die
vinden dat het 'niet mijn probleem' is of 'geen abuse', kunnen dan
vanzelf wat minder legitieme mail kwijt bij grotere providers. Voor mij
is dat ook goed.

groet,
	Pim

BIT BV / Ing P.B. van Pelt