[Nlnog] Virussen

Alex Bik alex at bit.nl
Thu May 20 21:45:47 UTC 2004

Hi,

Er is een top-250 lijst aan het virbl project toegevoegd:

http://virbl.bit.nl/top-250.txt

Om het jullie makkelijk te maken, staan er ook de netnames bij uit de
RIPE db. Een aantal daarvan heb ik inmiddels 'vertaald' naar een min of
meer standaard formaatje, LAND-ISP, bijvoorbeeld NL-UPC voor alle
netblocks van UPC/Chello. Het lijstje wordt om het uur geupdate.

Dames en heren abusemensen, doe hier uw voordeel mee. De hoeveelheid
e-mail veroorzaakt door virussen loopt echt de spuigaten uit en er wordt
_veel_ te weinig aan gedaan. Wie er prijs op stelt, kan ik periodiek een
lijstje met besmette hosts mailen die binnen zijn/haar netwerk vallen.
Mail dan ff welke netblocks het om gaat en naar welk adres ik het kan
mailen.

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE