[Nlnog] VIRBL

Pim van Pelt pim at bit.nl
Tue May 4 11:42:51 UTC 2004

| Ik zou zeggen: Als iemand een virus stuurt -> IP in de database zetten.
| Als het niet zo'n aggressief virus is, is hij ook zo weer uit de
| database.
Dit schaalt niet omdat er zo'n 2e9 IP adressen in gebruik zijn, waar de
meeste SQL servers niet blij van worden. Iets met een hashed
dirstructuur lijkt dus wat beter tegen grote hoeveelheden data te
kunnen.

Iets van ./213/136/31/1 met daar in '"VIRUSNAAM" "COUNT" "LAST SEEN";
met eventueel ook wat indexes her en der voor het snel doorzoekbaar
maken.

groet,
	Pim
--