[Nlnog] VIRBL

Raymond Garnier raymond at garnierprojects.com
Mon May 3 20:52:59 UTC 2004

Wij zelf gebruiken voor al onze accessklanten Vircom Spamgate, deze
maakt gebruik van een online spam database, dus geen RBL. Ook virussen
komen er niet door. Scheelt een berg data op de dsl lijntjes. En als de
klant zelf een virus heeft of een spam dan wordt die ook meteen
geblocked.

Dit werkt perfect, er komt max 1% doorheen, en zelfs die staat al snel
op de blocker.

Neem onze vrienden van de hypotheek reclame, deze is bij ons nog nooit
bij de klant aangekomen.

grtz
Raymond