[Nlnog] out of band via GSM - ervaring, apparatuur ?

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Wed Mar 3 09:17:54 UTC 2004

[knip gezocht ervaring & tips gsm+modem voor obm ]

> We gebruiken het apparaatje louter als SMS-gateway. We kunnen er ook
> SMSjes naartoe sturen dus het is niet helemaal waar dat we er niet op
> inbellen.

> Niet voor OOB-management. Maar een SMS versturen is ook een soortement
> van uitbellen.

Ach, natuurlijk. (Voor die applicatie had ik alleen gedacht aan iets als
smsclient, met een analoog modem inbellen bij de gsm operator, en zo de
sms versturen.)
Rechtstreeks via een GSM helpt ook voor die gevallen waarin je NOC
totaal geisoleerd zou zijn.

Thanks, Boudewijn