[Nlnog] Can a Customer take their IP's with them? (Court says yes!)

JP Velders jpv-nlnog at veldersjes.net
Wed Jun 30 12:08:41 UTC 2004

> Date: Tue, 29 Jun 2004 09:37:59 +0200 (CEST)
> From: Arjan <arjan at inventionz.org>
> Subject: Re: [Nlnog] Can a Customer take their IP's with them? (Court
>     says yes!)

> On Tue, 29 Jun 2004 at 09:32 +0200, Homme R. Bitter wrote:

> [ ... ]
> Je denkt nu alleen in colo oid, maar what about klanten die een /24
> hebben en deze in hun kantoornetwerk gebruiken.

> "Sorry, maar ik moet dan 250 machines omconfigureren, we maken
> gebruik van trust-relaties op basis van IP adres, etc."

<rant>
Wat dacht je van domme uitgevers van wetenschappelijke publicaties...

De CWI (cwi.nl, niet werk.nl!) Bibliotheek probeert al *jaren*
uitgevers ervan te overtuigen dat zij authorisatie op basis van
reverse-DNS moeten doen... Maar nog steeds accepteren zij enkel
IP ranges...
</rant>

Onder uitgevers versta ik hier o.a. Elsevier, VNU, Wolters Kluwer etc.

Groetjes,
JP Velders