[Nlnog] Can a Customer take their IP's with them? (Court says yes!)

Homme R. Bitter homme at cambrium.nl
Tue Jun 29 07:45:36 UTC 2004

On Tue, 2004-06-29 at 09:37, Arjan wrote:

> Je denkt nu alleen in colo oid, maar what about klanten die een /24 hebben
> en deze in hun kantoornetwerk gebruiken.
>
> "Sorry, maar ik moet dan 250 machines omconfigureren, we maken gebruik van
> trust-relaties op basis van IP adres, etc."

Dat is dan dom van ze, want alle RFCs geven duidelijk aan dat je dat
niet op IP adres moet doen maar op basis van domeinnaam. Als ze iemand
willen aanklagen, gaan ze maar naar het bedrijf/de personen die dit
soort dingen fout voor ze hebben geconfigureerd.

De IP range die de klant nu claimed, zal ie bij RIPE moeten gaan claimen
en niet bij de ISP, dat lijkt me ook een goede manier om snel van dit
soort gezever af te komen. Als we met z'n allen dit soort types direct
naar RIPE doorsturen gaan ze daar te horen krijgen dat RIPE er geen zin
in heeft en dat die het in heel europa voor het zeggen hebben.
Als er dan nog geneuzel is, dan gaat dat naar RIPE, die hebben daar hele
goede juristen voor die van het geld wat ze van de ISPs krijgen betaald
worden om dit soort randdebielen uit ons vaarwater te houden.

H.