[Nlnog] RIPE db / IPv6

Alex Bik alex at bit.nl
Wed Jun 16 19:14:28 UTC 2004

On Wed, 16 Jun 2004, Pim van Pelt wrote:

> Op de meeste whois-intensieve dozen gebruik ik gewoon -h 193.0.0.135 als
> argument aan whois. Niet mooi, maar lost mijn probleem wel op.

Er zijn ook whois clients die zelf bepalen aan welke server ze je query
moeten doorsturen. Dat los je hier niet mee op. Tenzij je het tabelletje
aanpast en opnieuw compileert. Maar het is natuurlijk van de zotte dat
we whois clients moeten patchen omdat RIPE NCC het niet voor elkaar
krijgt om IPv6 werkend kan krijgen maar er wel zonodig een quad A record
aan moet hangen.

--
Met vriendelijke groet,
Alex Bik,