[Nlnog] RIPE db / IPv6

Teun Vink - Luna.nl teun at luna.nl
Wed Jun 16 07:15:36 UTC 2004

On Wed, 2004-06-16 at 09:09 +0200, Alex Bik wrote:
> Hi,
>
> Zijn er hier nog meer mensen die ernstige problemen hebben met de RIPE
> database? Via IPv4 werkt het ding prima, maar via IPv6 krijgen we heel
> regelmatig de melding:
>
> %ERROR:208: connection refused
> %
> % Sorry, your connection is refused.
> % Too many simultaneous connections from your host.
>
> Nu kunnen we wel IPv6 uitzetten op de machines die whois queries moeten
> doen, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Eerlijkgezegd vind ik het
> [...]

Hi Alex (& de rest),

Ik heb inderdaad vergelijkbare dingen ook al meerdere malen gezien.
Zwaar irritant, en een beetje jammer dat ze een AAAA record eraan hangen
in dit geval. Ik heb het geloof ik wel eens gemeld bij RIPE, maar die
kwamen toen niet veel verder dan 'gebruik IPv4 als workaround', maar
da's alweer een aardig tijdje geleden.

groetjes,

Teun Vink
Luna.nl