[Nlnog] Duitse spam

Niels Bakker niels.bakker at ams-ix.net
Fri Jun 11 10:19:46 UTC 2004

Ik heb wel een mooie samenloop van omstandigheden gezien: gisternacht
kreeg ik om 1:51 op m'n XS4ALL-account een virus binnen (ik heb de
viruschecker uit staan) van een .quicknet.nl IP-adres, om 8:40
diezelfde ochtend kreeg ik er een Duits mailtje bovenop verzonden vanaf
dezelfde host...

On 11 jun 2004, at 11:50, Remco Bressers wrote:

> Ik had begrepen dat er nogal wat verschillende versies van dit mailtje
> zijn.. Blijkbaar is deze actie dus heel goed voorbereid :(

Daar ziet het wel naar uit.  De load-balancing is niet al te goed, ik
heb maar een handjevol hosts in /etc/postfix/access hoeven dumpen om
het merendeel te weren.

Helaas werkt dat niet voor de bounces (noc at ams-ix.net is regelmatig als
afzender gebruikt).  A(nother) flock of locusts on MS Exchange, met z'n
accept-then-bounce.

	-- Niels.