[Nlnog] Case ID 369XXXX - Notice of Claimed Infringement

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Wed Jul 14 22:08:02 UTC 2004

> Dat denk ik dus wel. Maar goed, wellicht dat daar iemand van XS4ALL zelf
> uitspraak over kan (en wil) doen.

Als ik eerlijk ben betwijfel ik toch of een significant percentage van het
XS4ALL klantenbestand om deze redenen (zichtbaar uitgedragen privacy en
aanverwante net-legal issues)  voor xs4all kiest.
[of techie selling points als shell servers, wat zichtbare ipv6
experimenten e.d. ]
XS4ALL heeft inmiddels een dusdanig groot aantal klanten dat de die-hard
internet freaks, early adopters etc etc er maar een klein percentage van
kan zijn.

M.i. zal het overgrote deel van de xs4all klanten gekozen hebben voor
'gewoon een goeie ISP', een toevallige reclame actie op het moment dat ze
hun beslissing namen of zo iets, en niet heel specifiek vanwege de
bij xs4all vrij zichtbaar uitgedragen net.legal standpunten .

Buiten enquetes e.d. zou ik zo gauw niet weten hoe je het 'privacy
plusplunt' van xs4all zou kunnen meten.

Hmmm, denk denk denk.

Aha:
Het klipping-geval. (+- nov 2003, klipping - kpn "service" om
telefoonnummer /demografische data aan IP adres van mxstream adsl
gebruikers te koppelen).

Wat mij betreft inderdaad een echt major privacy issue.
xs4all heeft toen behoorlijk moeten duwen binnen KPN om dat default
uitgezet te krijgen (gebruikers kunnen het individueel weer aanzetten).

theorie : nieuwe gebruikers voor wie privacy een belangrijke afweging is,
zullen rond die tijd meer voor xs4all en niet-KPN DSL providers gekozen
hebben.

xs4all (en bijvoorbeeld Demon) zouden in de periode daarna een wat hoger
dan gemiddeld aantal nieuwe aanmeldingen gezien kunnen hebben.
En mxstream-ISPs die dit niet zo hard speelden een daling in het aantal
nieuwe aanmeldingen. (Planet ?).
Gezien de kosten en moeite van een migratie verwacht ik niet dat er veel
mensen geweest zullen zijn die een al bestaande aansluiting opgezegd
hebben.

Iemand hier met zicht op dsl klantengroei (bij voorkeur wat grotere ISP's,
hoe groter de getallen des te beter de statistiek) van nov 2003 die hier
wat over kan zeggen ?

Overigens, wat betreft de thread-starter vraag van Maurice , bedoel je
dat je alle copyright complaints, ook naar abuse@ voor IP adressen uit
jouw range als spam behandeld ?

In het door Maurice' gequote geval was klacht wel aan het abuse adres
gericht, zo te zien.

M.i. heeft Jim wel gelijk dat niets doen niet helemaal risicoloos is.

Boudewijn