[Nlnog] Voorstel: criteria nlwhitelist

Teun Vink - Luna.nl teun at luna.nl
Tue Jul 6 09:13:46 UTC 2004

On Tue, 2004-07-06 at 10:28 +0200, Raymond Garnier wrote:

> Is het geen idee om net als een RIPE, AMS-IX en diverse belangen
> partijen eens na te denken over:
>
> Een gezamelijke legitime AntiSpam organisatie op te zetten.
>
> Dan kan er 1 centrale oplossing worden neergezet die werkt, iedereen
> wordt daar lid van waardoor het gefinancierd kan worden.
>
> Een groot voordeel is dat het een accuraat systeem is wat wordt
> bijgehouden.
> Een oplossing kan worden geboden voor het afmelden van gecleande
> mailservers.
>
> En een meldpunt en vraagbaak bij technische problemen.

> [...]

AMS-IX heeft zich nooit beziggehouden met de inhoud van het verkeer wat
door hun switches gaat, en ik denk dat ze dat ook zou moeten houden, om
een belangenverstrengeling te voorkomen...

Net als een aantal andere mensen al aangaven, lijkt de NLIP mij de meest
logische partij om dit te regelen.

groetjes,

Teun

--