[Nlnog] Voorstel: criteria nlwhitelist

Raymond Garnier raymond at garnierprojects.com
Tue Jul 6 08:28:26 UTC 2004

Is het geen idee om net als een RIPE, AMS-IX en diverse belangen
partijen eens na te denken over:

Een gezamelijke legitime AntiSpam organisatie op te zetten.

Dan kan er 1 centrale oplossing worden neergezet die werkt, iedereen
wordt daar lid van waardoor het gefinancierd kan worden.

Een groot voordeel is dat het een accuraat systeem is wat wordt
bijgehouden.
Een oplossing kan worden geboden voor het afmelden van gecleande
mailservers.

En een meldpunt en vraagbaak bij technische problemen.

Misschien iets voor de AMS-IX om als extra afdeling op te zetten, de
meeste ISP's zijn er toch al lid van en het scheelt een boel overhead
kosten.

Raymond Garnier