[Nlnog] Voorstel: criteria nlwhitelist

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Mon Jul 5 15:41:23 UTC 2004

On Mon, 5 Jul 2004, Sabri Berisha wrote:

> Een ISP komt op de whitelist als:
>
> de ISP zelf AMS-IX connected is (dus geen reseller van) danwel een eigen AS
> en meer dan 1 uplink heeft

Wat heeft de AMS-IX er mee te maken? (Wij hangen in elk geval alleen via andere
partijen aan de amsix). Dit lijkt me geen goed criterium. Megaprovider hing
ook aan de amsix :P

> OF
>
> ingeschreven staat bij de OPTA als aanbieder van een openbaar
> telecommunicatienetwerk

Ok. dit zijn de echt grote ISPs die er op horen.

> OF
>
> een Hogeschool danwel Universiteit is

Ok. die hebben een dedicated systeembeheer afdeling die werkt.

> EN
>
> een reagerende abuse@ heeft
>
> Ik denk dat we in verband met de 'schoonheid' van de lijst deze regels
> strict moeten hanteren. Naast deze lijst zouden we een nsp-whitelist
> kunnen maken, waar we alle ISP en geinteresseerde content providers op
> zetten waar we ruimere policies voor opstellen..
>
> Shoot! :)

Ok. Flikker ons er maar af dan, want wij zitten deels via een of andere
bagger provider die zelf geen uitgaande mail scanned :) :) :)

Paul
--

<Reverend> IRC is just multiplayer notepad.