[Nlnog] Gekte heeft voortaan een naam: Tiscali

Raymond Dijkxhoorn raymond at prolocation.net
Tue Jan 20 15:19:58 UTC 2004

Hi!

> Heerlijk, de peering wars zijn weer terug! Ik kan mij nog goed die
> eeuwige religeuze welles/nietes discussies op o.a. NANOG herinneren. Met
> het opnieuw oprakelen van deze materie geven de Italianen aan dat ze
> zo'n tien jaar achter lopen, maar dat mag de pret niet drukken.

In dit geval doet volgens mij Alexander Koch een aardige duit(ser) in het
zakje (Tiscali duitsland). Garnier had een private peering met ze, en die is
dichtgezet.

Sjah, dan maar geen streams zal het voorlopige resultaat zijn, voor
Tiscali.

De vraag is natuurlijk wanneer Tiscali de space van Garnier op zijn beurt
weer gaat blocken

Zelf heb ik het bij Multikabel gezien, hadden 4 peerings met Tiscali, 2 x
Tiscali NL en 2 x BABY-XL, zijn alle 4 opgezegd, en loopt nu via Transit,
so be it...

Zal het verhaal van Said inderdaad wel mee te maken hebben, maar op zich
beetje maf dat ze niet 'gewoon'met alle grotere nederlandse ISPs peeren.
We horen dit bij meer collega's.

Ach, policy, zullen we maar denken.

Bye,
Raymond.