[Nlnog] Gekte heeft voortaan een naam: Tiscali

Homme R. Bitter homme at cambrium.nl
Tue Jan 20 15:06:52 UTC 2004

On Tue, 2004-01-20 at 15:55, Said Ouissal wrote:

> Om op gelijkwaardige basis te mogen peeren met de unpeerables (UUnet,etc)
> moet je aan aantal dingen voldoen, waaronder 1:1 traffic ratio en traffic
> ratio dat x Gbps overschrijdt.
>
> Dus, wat een Tiscali moet doen is de-peeren met (volume) peers om zodoende
> zich interessant te maken en te blijven voor gratis/goedkoop tier-1
> peering.

Volgens mij wil Tiscali de rekening niet meer bij haar klanten, maar
bij haar content aanbieders neerleggen. Als je wilt dat jou kunstje het
ook op het Tiscali netwerk doet, moet je daarvoor betalen. Door daar
peering/non-peering voor te gebruiken maken ze het zichzelf wel
moeilijk, want nu zie je dus dat Garnier ze er lekker in laat stikken.
De Tiscali abonnees die graag naar 538 luisteren via Internet, zullen
dit vast niet pikken en overstappen op een andere provider. Zolang
Tiscali de enige provider is die zich zo opstelt, zal er ook geen
contentprovider zijn die door de knieen gaat, al helemaal een media-
bedrijf niet, want die hebben genoeg publiciteit onder de knop
om Tiscali af te branden, wat nu dus kennelijk ook gaan de is.

Homme