[Nlnog] SMTP Whitelist

Alex Bik alex at bit.nl
Tue Jan 6 14:29:22 UTC 2004

On Tue, 6 Jan 2004, Paul Wouters wrote:

> Precies, en de eindgebruiker bepaald wat ie zelf gefiltert wilt zien. En het
> is dus de gebruiker zijn risco als een grote ISP op een shitlist komt, en
> hij mail wegmikt.
>
> De ISP zelf (aka ik) heb er dus geen last van. Iedereen kiest zelf.

Tuurlijk moet iedereen zelf kunnen kiezen. Dan moet er alleen wel wat te
kiezen zijn. Wel of niet filteren is misschien net een beetje te
zwart/wit. Iemand moet dus ook kunnen kiezen om een blacklist te
gebruiken zonder het risico dat mail van nederlandse ISP - waar het
grootste gedeelte van z'n mail vandaan komt - geblacklist wordt.

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE