[Nlnog] SMTP Whitelist

Sabri Berisha sabri at cluecentral.net
Tue Jan 6 13:50:08 UTC 2004

On Tue, Jan 06, 2004 at 02:47:40PM +0100, Paul Wouters wrote:

> De vraag is "hoeveel isp's zijn er nou in nederland die ten onrechte op een
> blacklist komen". Volgens mij zijn dat er zo'n 0 :)

Onzin. Het gebeurt regelmatig dat een relatief grote ISP een mailrelay
terugvind in bl.spamcop.net oid omdat een klant die relay als smarthost
gebruikt en zelf een open relay is.

In dat soort gevallen neem ik in elk geval liever de mail aan.

--
Sabri, "I route, therefore you are"

Bescherm de digitale burgerrechten: http://www.bof.nl/donateur.html