[Nlnog] Wat lees ik nu

Sabri Berisha sabri at cluecentral.net
Tue Dec 21 11:24:43 UTC 2004

On Tue, Dec 21, 2004 at 10:37:21AM +0100, Raymond Garnier wrote:

> Het voordeel is dat er dan niet een berg studenten op hun kamertje isp
> spelen, en af en toe eens beheer doen.

Vergeet niet dat er een heleboel clubs zo begonnen zijn.

> En dat er duidelijke onderlinge afspraken kunnen worden gemaakt over zaken
> als spam, wat te doen bij illegale praktijken, danwel het bepalen wanneer
> iets illegaal is.

Dat lijkt me niet echt verstandig. Als elke clubje isp's z'n eigen
arbitraire regels gaat vaststellen ziet de consument straks door de
bomen het bos niet meer. Dit soort regels moet de overheid mee komen:
ten eerste voor de duidelijkheid, ten tweede omdat het dan veel
makkelijker toetsen is voor een rechter. En wij zijn dan van alle kanten
ook gedekt.

--
Sabri Berisha, SAB666-RIPE              - I route, therefore you are
http://www.cluecentral.net              - http://www.virt-ix.net

http://www.bash.org/?78486