[Nlnog] Wat lees ik nu

Raymond Garnier raymond at garnierprojects.com
Tue Dec 21 10:25:33 UTC 2004

Hallo Tycho,

Ik denk meer aan een licentie net zoals bij artsen, fysiotherapeuten
etc.

Dit kost niet veel geld, en is ook zo te verkrijgen, je moet alleen wel
voldoen aan een aantal zaken, zoals:

Het in staat zijn tot het handhaven van wetgeving op de geleverde
diensten
Het in staat zijn kwa mankracht tot het voorzien in de dienstverlening
Het eventueel in bezit zijn van een aantal disciplines, welke
bijvoorbeeld dmv een toetsing moeten worden gekwalificeerd.
Het voeren van een gedegen procedurele manier van werken, met toetsingen
etc.

Het gaat dus niet om wat mag en niet mag, maar het wat minder
vrijblijvend maken van het leverancier zijn van een dienst welke in deze
tijd van de groei van het internet meer aandacht benodigd dan er nu aan
wordt gegeven.

Een leverancier van medicijnen is ook een partij welke zich aan regels
moet houden en ook daar werkt dat zonder dictatoriale bijeffecten.

Er is veel geld beschikbaar vanuit de staat en dit zou best kunnen
worden besteed aan een Internet Opta. Misschien dat dan de discussie
inzake opslag verplichtingen en spam ook eens op een goed niveau worden
gevoerd en dan ook tot een uitkomst komen waar ieder werkelijk wat aan
heeft. En dan vooral denkende aan de eindgebruiker.

Groet
Raymond