[Nlnog] Read-only list en archieven

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Mon Aug 30 23:54:41 UTC 2004

Laat ??n ding duidelijk zijn. NLNOG is niet van mij. De BOFHs bepaald
alles en daar ben ik slechts onvrijwillig ondergeschikt aan. Maar -
onder ons - het zijn rare BOFHs. Sommige zijn gecharmeerd van het
fenomeen democratie...

On Aug 30, 2004, at 10:44 PM, Arjan wrote:

> Zoals je hebt gezien is er op #nlnog een kleine poll gehouden.

Sorry, ik heb niets gezien. Mail is een beter medium voor mij. Is er
een log van die discussie?

> Nou ben ik niet zo naief om te geloven dat ik Maurice-II ben, maar ik
> denk dat het toch een aardig beeld geeft over hoe men er over denkt.

Een niet anonieme poll, waar zeer wel mogelijk sprake is van
groepsbe?nvloeding, die bovendien onbekend of zelfs ontoegankelijk is
voor deze en gene... Nee daar wordt je geen Maurice-II mee (als je dat
al zou willen).

Dat zeg ik:

> Op IRC is er iig door 26 mensen een mening gegeven en daarvan zijn er
> 21 voor het sluiten van de lijst/archieven.

NLNOG kent 149 leden, NLNOG-post 95. Dus 14, respectievelijk 22% heeft
zich uitgesproken, aangenomen dat deze allemaal ook op de mailinglist
zitten.

> Bij deze doe ik daar dus ook een verzoek toe.

Dat was al duidelijk. Het is ook duidelijk dat een flink aantal mensen
je mening deelt.

Ik weet alleen nog net zo goed hoe iedereen een eerlijke kans te geven
zijn/haar stem uit te brengen zonder dat dat verder veel gedoe gaat
geven. Maar ja dat is het toch al...

> Tevens wil ik aandringen op het formuleren van een charter, waarin ook
> duidelijk omschreven staat wie wel en niet welkom is.

Tycho heeft recent een dappere poging gedaan. Toch had hij, volgens
zijn eigen normen niet toegelaten had mogen worden op het moment dat
hij toegelaten werd.

Het oorspronkelijke idee (alleen enable toegang op een router in de
DFZ) bleek onhoudbaar toen de discussies over bijvoorbeeld mail los
barste.

Consumenten laat de BOFH niet toe maar verder iedereen die zegt iets
met internetwerken van doen te hebben en dat enigszins geloofwaardig
maken. Ik vind dat wel werken (maar wie ben ik?).

> Indien nodig en gewenst wil ik daar best mijn bijdrage aan leveren,
> uiteraard.

Mail een voorstel. Dan werken we het op de lijst uit. Vooralsnog in het
openbaar, dat lijkt me in dit geval wel zo eerlijk.

Arien