[Nlnog] Read-only list en archieven

Erik Bais erik at is.nl
Mon Aug 30 09:08:17 UTC 2004

<snip>

Ik wel ...

> [...]
>
> Het gaat niet om het feit of het wel of niet exclusief is.
> Het punt is het feit dat je soms vrijuit wil kunnen
> discussieren zonder
> dat je hoeft op te letten of je niet te veel informatie rond strooit,
> die weer terecht komt bij mensen waar je niet van wil dat ie daar
> terecht komt.
>
> (Gewoon puur een list waar je niet hoeft te vrezen dat de mensen van
> scriptkiddie hosting mee lezen.)
>
> Het gros van de discussies zal toch zowiezo via de gewone list
> plaatsvinden, omdat hier meer mensen op zitten.

Ik denk dat het creeeren van een extra list geen goede optie is, aangezien je
ook het risico niet wil hebben dat mensen per ongeluk naar de verkeerde
maillist een reply sturen..  Als je nu al ziet dat mensen een passwd over de
list gooien ( ook al is het per ongeluk ) dan zal dit met een extra list niet
veel beter gaan worden..

Dan is dichtgooien wat mij betreft de enige optie .. Dat mensen de mailtjes
doorsturen hou je toch, dat los je niet op. Wat je er wel mee oplost is dat
$scriptkiddie meer info krijgt dan strikt noodzakelijk.

Met vriendelijke groeten,

Erik Bais

-------- I S - I N T E R N E D - S E R V I C E S - B V --------
domeinregistratie - webhosting - colocating - dedicated servers
www.is.nl         -        info at is.nl       -    T: 0299-476185
Gorslaan 18       -         1441 RG         -         Purmerend