[Nlnog] Read-only list en archieven

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Fri Aug 27 19:19:59 UTC 2004

On Aug 27, 2004, at 5:41 PM, Tycho Eggen wrote:

> maar daarentegen denk ik dat het technisch niveau, de reden waarom je
> uberhaupt al post, op nlnog een stuk(je) hoger ligt dan op tech-l.

Mooi! Daar kunnen de lurkers misschien nog wat van leren dan.

> ik durf te beweren dat op tech-l ook het een en ander qua managers e.d.
> zit, die daar dan ook dankbaar gebruik van maken om uitleg te geven aan
> klanten. (lees: vingertjes wijzen)

Leuk dat je dat noemt. Vergeet niet dat onterecht vingerwijzen alleen
lukt bij onge?nformeerd of verkeerd voorgelicht publiek.

> imho, is nlnog meer bedoelt om technische zaken te bespreken en niet zo
> zeer uitleg te geven over waarom een bepaalde isp geen connectivity
> heeft.

Wat er ook geschreven wordt. Er is een kans dat iemand het leest. Wat
is daar bezwaarlijk aan?

-.-

On Aug 27, 2004, at 6:05 PM, Tycho Eggen wrote:

> maar dan is het natuurlijk de vraag of we uberhaupt wel een open lijst
> willen.

De read-only lijst is open de post-lijst is dat niet. Zodat het geen:
'nl.internet.providers' wordt. Maar wel zo open mogelijk blijft.

> de mensen waar deze lijst daadwerkelijk van waarde voor is,
> zijn de mensen die op een isp operationeel vlak bezig zijn.

Dus voormalige sysadmins moeten eraf?

> klanten van vertegenwoordigde isp's(/etc) en mensen van bijv. webwereld
> passen in het profiel van lurkers, maar voegen niks toe en hebben daar
> mee ook niks op de list te zoeken.

Mensen die alleen lezen voegen niets toe... Hmmm dat is een aardige
stelling om een filosofisch debat mee te beginnen.

Klanten van ISPs moeten juist meer lurken. Dan worden ze misschien niet
zo snel met een kluitje in het riet gestuurd. Ik zie er helemaal niets
kwaads in als de mensen van bijv. Webwereld eerst wat lezen voordat ze
iets schrijven.

> ik zou zelf het criterium zetten op het iets in de trand van het
> volgende:

Ik zou eerst eens willen weten wat er tegen een read-only lijst is. Wat
mij betreft is NLNOG geen geheim genootschap.

[...]

Arien