[Nlnog] NIET nog es!

Sten sten at blinkenlights.nl
Thu Sep 18 19:53:22 UTC 2003

On Thu, 18 Sep 2003, Niels Bakker wrote:

> Ik kan me niet voorstellen dat de heer Torvalds voorstander is van het
> integreren van langlevende server processes in de kernel.  khttpd en
> kmod weer verdwenen, named zal er nooit inkomen, en ik vraag me ten
> zeerste af wat het draaien van een bgpd in ring 0 heeft op het in een
> apart stuk address space met eigen protectie zetten ervan.

de conclusies na dat soort experimenten waren altijd dat het slimmer
is om de delen van de kernel die vertragen gewoon te fixen. Daemons
wil je gewoon in userland, kernel coding is gewoon te veel moeite zonder
gain. Voor khttpd en tux zijn nu userland alternatieven die harder gaan.

Threading wil je trouwens wel weer in de kernel, maar das weer een
heel ander verhaal :).

gelukkig doe ik packages, maar toch :

NIET nog es!

--
Sten Spans

There is a crack in everything that's how the light gets in.