[Nlnog] NIET nog es!

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Wed Sep 17 19:07:06 UTC 2003

> "ip receive-acl" naar ik begrepen heb.  En bij Vendor J is het een
> kwestie van een input filter op lo0 unit  family inet, en los daarvan
> is er een rate-limit op telnet, ssh etc. in te stellen.

Yups, die inderdaad.
details
http://www.cisco.com/en/US/products/sw/iosswrel/ps1829/products_feature_guide09186a00800a8531.html

Een van de dingen waar ik eens van schrok was dat bij vendor C telnet
access-lists (access-class op vty lines), snmp access-lists etc allemaal
pas op de RP uitgevoerd worden.
Ze  zijn dus niet geimplementeerd als onzichtbare access-lists die overal
op de linecard/VIP zitten, dat is pas het geval met de ip receive-acl.
(en de 'gewone' access-lists, natuurlijk ).

Ik ga er trouwens van uit dat naast genoemde vendors C en J de kans
bijzonder groot is dat dit type gedrag bij wel meer vendors speelt.

(Niels, hoe zit 't met vendor F bv ? )

Boudewijn