[Nlnog] Cisco?

Niels Bakker niels.bakker at ams-ix.net
Tue Sep 9 08:10:40 UTC 2003

On maandag, sep 8, 2003, at 22:33 Europe/Amsterdam, Boudewijn Visser
wrote:

> Ah, inderdaad, als ze ook op basis van port/protocol kunnen routen
> (tbv van transparante caches, neem ik aan) moet er inderdaad meer dan
> alleen een destination gecached worden.

Of bijvoorbeeld vanwege een access-list; ik kan me voorstellen dat je
deze ook bij voorkeur in hardware afgehandeld wil zien.

> Mw, niet helemaal serieus bedoeld, maar gewoon om wat te brainstormen
> tot welke omstandigheden het ding altijd op maximale snelheid zou
> moeten kunnen werken.
> Bv in een kantoor omgeving zonder rechtstreekse internet toegang zou
> 't handig kunnen zijn om zoiets te weten.

Een nuttiger antwoord dan "Afhankelijk van de situatie" is niet te
geven, denk ik.  Voor kleinere routers (office-omgeving) is performance
in het algemeen sterk afhankelijk van de mate van ingewikkeldheid van
access-lists, de hoeveelheid active NAT entries (office-omgeving) etc.

	-- Niels.