[Nlnog] Cisco?

Alex Bik alex at bit.nl
Mon Sep 8 14:32:34 UTC 2003

On Mon, 8 Sep 2003, MarcoH wrote:

> Tuurlijk, maar volgens mij doet die asic van juniper gewoon voor iedere
> packet een lookup en zet hij geen flows op...

In die veronderstelling was (en ben) ik ook. M'n reply was misschien een
beetje vaag, maar waar het me om ging was dat het in ieder geval in
hardware gebeurt, of het nu wel of niet flow based is. Flow based
forwarding is eigenlijk ook alleen maar een lapmiddel voor dozen die
geen route lookups in hardware kunnen. Als je lookups in hardware doet,
is het bijhouden van flows volgens mij niet zo zinvol.

Anyway, m'n aanbod om het te demonstreren staat :)

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE