[Nlnog] Cisco?

Erik Bais erik at is.nl
Mon Sep 8 12:57:42 UTC 2003

> Dat Junipers het _wel_ in hardware doen dus.

De forwarding wordt in hw gedaan. klopt. Nadat de Protocols de Routing table
hebben geparsed, een subset wordt dan in de forwarding table gezet en deze is
dan in de PFE gezet.

Update's etc.. worden door de RE in de PFE gezet..  niks hardware ..

Geen RE = geen nieuwe beslissingen meer..  Dat lijkt mij net zoveel in hw als
in de Extreme's.
Als je een crash van een SMM zouden hebben, zou de hardware nogsteeds alles
blijven forwarden. ( been there, seen it ;-/ )

Alle BGP Peers zo dood als wat, maar de hardware bleef vrolijk doorlopen.. en
aangezien de routes door een andere switch nog steeds ge-adverteerd werden,
kwam het verkeer gewoon via een andere kant binnen, maar ging het nog steeds
via de 'oude' weg naar buiten, bij gebrek aan ASIC's update.

Ik heb in Mountaint View op de 5 day Juniper training de trainer een RE uit
een M40 zien halen, waardoor er niet meer dan 2 packets verloren gingen..
impressive ..  en zeker zoveel toen hij die RE er weer in stak..

> Vind je? Ik kan me het debacle met Scarlet nog goed herinneren, waar
> Extreme uiteindelijk een Juniper heeft neerzet omdat de Extreme die ze
> hadden aangeboden niet deed wat beloofd was. Dat is krap aan een jaar
> geleden.

Het debacle met Scarlet ken ik vrij goed..
De firmware met de oplossing van het probleem was op dat moment al
beschikbaar, maar door politiek bij hun intern en dingen in hun config wat
niet als best-practice gezien wordt en geen standaard change policy maar een
'ad-hoc laten we wat wijzigen vandaag' policy is toen door Extreme besloten
tijdelijk een Juniper M5 in te zetten.
De oplossing in de interim-release is later ook in de main-stream code
meegenomen.

Sterker nog ... De Juniper M5 heb ik er toen zelf in opdracht van Extreme
neergezet en ge-installeerd..

Met vriendelijke groeten,

Erik Bais

-------- I S - I N T E R N E D - S E R V I C E S - B V --------
domeinregistratie - webhosting - colocating - dedicated servers
www.is.nl         -        info at is.nl       -    T: 0299-476185
Gorslaan 18       -         1441 RG         -         Purmerend