[Nlnog] ORF

Alex Bik alex at bit.nl
Wed Oct 22 18:43:47 UTC 2003

On Wed, 22 Oct 2003, ProServe - Peter Batenburg wrote:

> Mja, zo bedoelde ik het helemaal niet. Pim gaf zelf aan dat als dit
> gebeurt er binnen 30 minuten wat aan gedaan wordt. Zijn IRC services
> het echt waard om een klant max. 30 minuten problemen te laten
> ondervinden?

Uiterlijk 30 min. Na 1 min worden Pim, Sabri en ik ge-sms-ed. Dat is het
begin van de DoS, dan zijn de packet en traffic rates nog niet zo hoog.
Dan kun je het in de gaten houden en kijken of het nodig is
announcements in te trekken. Zie ook m'n vorige mail hierover, de
beslissingen om dat te doen zijn tot nu toe vooral commercieel van aard
geweest, we hebben natuurlijk geen zin om een dikke rekening van
$transitboer te krijgen. Het netwerk trekt het meestal wel.

Wat er achter zit: De ouderwetse opvatting dat het Internet een
'community' is waaraan eenieder wat bijdraagt (zo mirroren we ook
vanalles) en natuurlijk pure eigenwijzigheid. Je laat je natuurlijk niet
op je huid zitten door een stelltje van die kutblagen. Bring 'em on!

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE