[Nlnog] ORF

Alex Bik alex at bit.nl
Wed Oct 22 12:28:33 UTC 2003

On Wed, 22 Oct 2003, Boudewijn Visser wrote:

> DDos verkeer van bepaalde source reeksen zo vroeg mogelijk
> (en een efficiente manier om de gewenste reeksen te communiceren)
> droppen is altijd nuttig, of het verkeer nou wel of niet gespoofed is.
>
> In je eigen netwerk is dat dus bij de borders, en daarbuiten bij
> de upstream waarover het binnenkomt.

Begrijp ik hieruit dat je hiermee kunt gaan sturen wat anderen aan
filteren aan source adressen ook al zijn die adressen niet van hun?

Da's introduceert weer een nieuw DoS risico, dan ga je gewoon een
willekeurige host DoS-en met als een van de soruce adressen de host die
je eigenlijk wilt DoS-en.

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE