[Nlnog] xs4all problemen ?

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Tue Oct 21 21:24:48 UTC 2003

> We hebben de afgelopen dagen verschillende floods ontvangen, irc zat er
> vandaag niet bij ;-) Hoogste synflood rate die we gezien hebben was zo'n
> 1,3
> miljoen pps. Door de laatste flood raakte een van de Juniper dozen in de
> stress waardoor er tussen 2 lokaties vanmiddag packetloss ontstond.

Misschien niet alleen vanmiddag; Op moment (tue 23.00) heeft de
popserver problemen om NIS (en NFS?) te bereiken :

fetchmail: POP3> PASS *
fetchmail: POP3< yp_match: clnt_call: RPC: Timed out

(en andere kuren :
fetchmail: POP3< -ERR This user has no maildir.
fetchmail: This user has no maildir.
)

idem voor www.xs4all.nl, momenteel slecht bereikbaar.

(vanaf xs4all DSL )

Hm, krijg de neiging om stuurman aan de wa^H^H^H consultant te gaan
uithangen ....

Boudewijn
[is overigens ook serieus bereid om mee te denken over oplossingen &
workarounds  ]