[Nlnog] Mailwasher en planet

Miquel van Smoorenburg miquels at cistron.nl
Wed Oct 15 09:19:04 UTC 2003

Iemand van Planet hier?

Een klant van planet heeft mailwasher geinstalleerd en bounced al z'n
spam terug naar de afzender. Als envelope-from gebruikt-ie
postmaster at cistron.nl en aangezien het sender-address van spam
nooit bestaat raadt je al wie er overspoeld wordt met bounces.

Op mail naar abuse at planet.nl wordt niet gereageerd.

Als ik hier ook geen reactie krijg ga ik maar eens een procmail
recept in elkaar klussen om al die bounces door te sturen
naar abuse at planet.nl en nog een paar operationele adressen.

Overigens, dat mailwasher .. wie heeft dat bedacht?

- spam terug bouncen naar de afzender .. die bestaat toch nooit
- postmaster@[willekeurig domein uit de To: header] als sender,
  zo te zien
- en *ook* als envelope from ipv "<>"
- Het adres in de bounce message is niet het adres van degene
  die de spam ontvangt maar alweer een willekeurig adres uit
  de To: header. Als die bounce al zin *zou* hebben, dan is het
  wel handig het juiste adres te vermelden .. ik had al zo'n
  adres gemaild met "stop daar eens mee" en dat was een niets
  vermoedende Cistron klant die helemaal geen Planet account had..

Mike.