[Nlnog] IX ip-space globally routable (was: activiteit van localhost)

Erik Bais erik at is.nl
Tue Oct 14 11:01:28 UTC 2003

On Tue, 14 Oct 2003, Alex Bik wrote:

> RIPE denkt _NIET_

PUNT.

RIPE NCC doet de uitgave van IP nr's volgens bep. regels welke door de RIPE
members gezet worden.

Als je aannemelijk kan maken dat je een groter subnet nodig heb en dat je dit
be-argumenteerd ook daadwerkelijk kan inplannen, dan zal Ripe NCC je echt
niet in de weg staan..

Gezeur over Ripe NCC dat mensen hun IP space niet krijgen, ligt aan de
onderliggende docu die je meestuurd, hoe goed je je administratie op orde heb
en hoe goed je de regels gevolgd heb. Als je dit 'spelletje' een beetje in de
gaten heb, krijg je alles gedaan bij Ripe NCC.

Een nieuw subnet aanvragen en nu al inplannen dat je over 2 jaar weer moet
onnummeren met alle ellende van dien, is in mijn optiek redelijk korte
termijn planning. En die argumentatie op zich zou volgens mij bij Ripe NCC
voldoende redenatie moeten zijn om een groter subnet uit te delen..

Ik vond zelf dat het een volgende keer een stuk sneller zou mogen ipv over 2
weken uitgesmeerd..

Met name het 'opruimen' van de ellende van andere vond is zwaar irritant van
die omnummering..

just my 2cp.

Met vriendelijke groeten,

Erik Bais

-------- I S - I N T E R N E D - S E R V I C E S - B V --------
domeinregistratie - webhosting - colocating - dedicated servers
www.is.nl         -        info at is.nl       -    T: 0299-476185
Gorslaan 18       -         1441 RG         -         Purmerend