[Nlnog] activiteit van localhost

ProServe - Peter Batenburg peter at proserve.nl
Mon Oct 13 16:42:36 UTC 2003

On Mon, 13 Oct 2003, Boudewijn Visser wrote:

> Het volgende kan stuk gaan :

==KNIP==

Nog nooit klachten gehoord in deze richting, dus wat mij betreft blijven
deze filtertjes lekker staan.

> Overigens zou het beter zijn om uitgaand alles wat NOT Jouw_space is
> te droppen, ipv van alleen rfc1918+localhost oid .
> (of doe je dat al in overige filters)
> (En evt inkomend alles waarvoor geen route bestaat).

Deze term was eigenlijk alleen voor het loggen. Zie hiervoor:
http://www.pro-noc.nl/public/routers.m[10,5,5-2]/filters/

Verder allow ik alleen uitgaand wat een source adres heeft uit onze
ranges, en inkomend alleen wat destination in 1 van die ranges heeft.
Dat lijkt nog vrij lastig voor veel ISPs, helaas.

--
 /-    Met vriendelijke groet/With kind regards,    -\
<- Peter Batenburg - ProServe B.V. - www.proserve.nl ->