[Nlnog] Easynet RBL lijsten

Sabri Berisha sabri at cluecentral.net
Mon Nov 24 12:56:01 UTC 2003

On Mon, Nov 24, 2003 at 01:53:13PM +0100, Raymond Dijkxhoorn wrote:

Hi,

> Zoals jullie wellicht gelezen hebben gaat over een goeie week de RBL lijst
> van Easynet offline.

> opzetten. Mischien met hulp van Ben zelf, wellicht op een iets andere
> manier. Sabri is ook met iets bezig vertelde hij.

Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een proxyscanner die met
een MTA babbelt en bij een inkomende connect de remote peer scant op
open proxies. Er gaat whitelisting, treshholding, caching e.d. inkomen.
De resultaten van die scans wil ik in DNSBL formaat beschikbaar maken.

Mocht dit in productie goed blijken te draaien dan zou het misschien
nuttig zijn als collega's het ook gaan draaien. Ten eerste omdat je zo
mail van open proxies kan weigeren, en ten tweede om de blacklist vol te
krijgen :)

Meer info hierover als het progje klaar is.

--
Sabri Berisha 			"I route, therefore you are"

"Wij doen niet aan default gateways" - anonymous engineer bij een DSL klant.