[Nlnog] level3 datacenter ?

Frans ter Borg frans at quanza.net
Sun Nov 2 21:56:20 UTC 2003

On Sun, 2 Nov 2003, Nils Swart wrote:

[...]

> Je hebt geen geluk dit weekend lijkt het... maar that's beside my point:

gelukkig mag ik over een week met vakantie :)

> een jaar of 3 geleden toen het Level(3) verhaal net in zuidoost stond,
> was alles top-notch. De laatste keer dat ik er ben geweest leek het er
> uitgestorven qua personeel. Nu lijkt de service ook tanende. Gaat bij
> alle colo's de qualiteit achteruit, of is dit 'the price we pay' voor de
> te grote forecasts die 4/5 jaar geleden gemaakt zijn ? (en dito
> investeringen)

L3 heeft iig de bewaking naar huis gestuud. Alles wordt nu remotely in de
gaten gehouden. Had die bewaker nog binnengezeten, dan was het
waarschijnlijk wel wat eerder duidelijk geworden dat er wat mis was. We
waren 30 minuten eerder ter plaatse dan de eerste L3 engineer.

Bij TC2 is recentelijk ook gekozen om de bewaking 's nachts te laten doen
door de on-duty engineer ipv een ingehuurde bewaker. Maar aan de andere
kant maak ik me daar niet zoveel zorgen om. Er zit daar tenminste nog
iemand en engineers weten generally meer van techniek dan bewakers, dus
dat is goed. Service lijkt op een goed niveau te blijven.

Frans