[Nlnog] Wat doet u in mijn computer?

Sabri Berisha sabri at cluecentral.net
Fri May 16 08:32:37 UTC 2003

On Fri, May 16, 2003 at 09:22:15AM +0200, Alex Bik wrote:

> Neem van mij aan: Daar kijken ze niet naar. Wij hosten de Undernet
> proxyscanner, een doos die scant of je geen brakke proxy bent als je
> naar udernet connect en zo ja je er meteen weer af mietert. Als je ziet
> wat daardoor af en toe op abuse binnenkomt, je lacht je slap.

Sterker nog, vanwege dat geneuzel heb ik het zo gedaan:

inetnum:      193.109.122.0 - 193.109.122.255
netname:      BIT-IRC-1
descr:        BIT proxyscan PI space
country:      NL
admin-c:      SB825-RIPE
tech-c:       SB825-RIPE
status:       ASSIGNED PI
remarks:      In case of proxyscan activity, please refer to
remarks:      http://www.undernet.org/proxyscan.php
remarks:      email address: proxy-team at undernet.org
remarks:      please do NOT mail any other @undernet.org about it, as they
remarks:      are not involved
mnt-by:       BIT-MNT
mnt-by:       RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-lower:    RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-routes:   BIT-MNT
notify:       scancomplaints at bit.nl
changed:      scancomplaints at bit.nl 20020122
source:       RIPE

route:        193.109.122.0/24
descr:        route object for 193.109.122.0/24
origin:       AS12859
notify:       scancomplaints at bit.nl
mnt-by:       BIT-MNT
changed:      scancomplaints at bit.nl 20020122
source:       RIPE

person:       Sabri Berisha
address:      Postbus 536
address:      6710 BM  EDE
address:      The Netherlands
phone:        +31 318 695917
e-mail:       scancomplaints at bit.nl
nic-hdl:      SB825-RIPE
mnt-by:       BIT-MNT
changed:      scancomplaints at bit.nl 20020122
source:       RIPE

Mijn "normale" ripehandle is SAB666-RIPE. Alle mail die naar
scancomplaints at bit.nl gaat krijgt een handige autoresponder met
voldoende uitleg. Helaas is zelfs dat soms niet voldoende. In dat geval
hebben ze een weekje geen IRC.

Het meest lollige zijn nog de meldingen van KPN en diverse ministeries.
Daar wil ik nog wel es een extra reply heensturen met de melding dat ze
toch echt moeten ophouden met "het downloaden van illegale software via
ons IRC netwerk" :-)

--
Sabri Berisha   "I route, therefore you are"

Per user RBL checking: http://www.cluecentral.net/rblcheck/